Kediler İçin Zehirli Bitkiler

Kediler için Zehirli Bitkiler

Bitkiler de tıpkı evcil hayvanlar gibi evlerimizin vazgeçilmezidir. Çoğu zaman dekorasyonun bir parçası hatta eve karakter kazandıran unsurlardan birisidir. Ancak tüm bitkiler aynı kimyasal özelliklerde değildir ve bazı bitkiler kediler için zehirlidir. Kediler meraklı yaratıklardır ve çevrelerini keşfetmeyi severler. Ne yazık ki, bu bazen zehirli bitkileri yutmalarına sebep olabilir. Bazı bitkiler gastrointestinal rahatsızlık gibi hafif semptomlara neden olurken, diğerleri derhal tedavi edilmezse ölümcül olabilir. Bu sebeple bu bitkileri bilmek ve kedilerden uzak tutmak, hatta ev içinde bulundurmamaya özen göstermek kedi sahipleri için oldukça önemlidir.

İşte kedilerin kaçınması gereken bazı zehirli bitkiler:

kediler için zehirli bitkiler

Zambak: Paskalya zambakları dahil tüm zambak türleri kedilerde böbrek yetmezliğine neden olabilir. Zambak içeren bir vazodan az miktarda polen veya su bile kediler için toksik olabilir.

Açelya ve Ormangülü: Bu bitkiler kusmaya, ishale ve ciddi vakalarda kalp yetmezliğine sebep olabilen grayanotoksinler içerir.

Sago Hurması: Bu bitkinin tohumları ve kuruyemişleri kusmaya, ishale ve karaciğer yetmezliğine neden olabilen sikazin içerir.

Laleler ve Sümbüller: Bu bitkiler, kusma ve ishal dahil olmak üzere gastrointestinal tahrişe neden olabilecek toksinler içerir.

Nergis zambağı: Bu bitkinin tüm kısımları kusmaya, ishale ve ağır vakalarda kasılmalara neden olabilecek toksinler içerir.

Zakkum: Bu bitkinin yaprakları, çiçekleri ve özsuyu dahil tüm kısımları zehirlidir. Kusmaya, ishale ve kalp yetmezliğine neden olabilir.

Dieffenbachia: Bu bitki ağız ve boğaz tahrişine, kusmaya ve yutma güçlüğüne neden olabilen oksalat kristalleri içerir.

Nergis: Bu bitkiler kusmaya, ishale ve ağır vakalarda kasılmalara ve kalp aritmilerine neden olabilen likorin içerir.

Atatürk çiçeği: Bir zamanlar inanıldığı kadar toksik olmasa da, bu bitki kedilerde hala mide-bağırsak rahatsızlığına neden olabilir.

Kediler için zararlı olabilecek diğer bitki türleri :

Aztek Çiçeği

Calla Lily (Kandil Çiçeği)

Çiğdem

Çikolata bitkisi (Theobroma cacao)

Difenbahya (Dieffenbachia)

Domuz Kulağı (Stachys byzantina)

Eğrelti Otu (Asparagus densiflorus, Asparagus setaceus, Nephrolepis exaltata, vb.)

Euphorbia (Bonsai'de bulunan türler dahil)

İncir Ağacı (Ficus carica)

Fritilya (Fritillaria spp.)

Geranium

Hüsnüyusuf (Cestrum spp.)

Ihlamur (Tilia spp.)

İris (Iris spp.)

İstanbul Papatyası (Chrysanthemum leucanthemum)

Jatropha (Jatropha spp.)

Kardelen (Galanthus spp.)

Kırlangıçotu (Convallaria majalis)

Kırmızı Mercimek (Cytisus scoparius)

Kuşkonmaz (Asparagus officinalis)

Leylak (Syringa vulgaris)

Mandevilla (Mandevilla spp.)

Menekşe (Viola spp.)

Mürver (Sambucus nigra)

Oleander (Nerium oleander)

Ormangülü (Rhododendron spp.)

Papatya (Chrysanthemum spp.)

Sardunya (Pelargonium spp.)

Sedefotu (Hedera helix)

Şakayık (Paeonia spp.)

Bu liste tamamen kapsayıcı değildir, çünkü kediler için toksik olabilen daha birçok bitki bulunmaktadır. Kedinizin çevresindeki bitkiler hakkında endişeniz varsa, bir veterinerden veya bitki uzmanından daha fazla bilgi ve öneri almanız önemlidir. Bunun tam bir liste olmadığını ve kediler için toksik olabilecek başka birçok bitki olduğunu unutmamak önemlidir. Kedinizin zehirli bir bitki yuttuğundan şüpheleniyorsanız hemen veterinerinize başvurmanız önemlidir. Atılacak sonraki adımlar hakkında tavsiyelerde bulunabilirler ve kedinizi tedavi için getirmenizi önerebilirler.

Kediniz potansiyel olarak zehirli bir bitki ile temas ettiyse, hızlı bir şekilde harekete geçmek önemlidir. İşte izlenecek bazı adımlar:

kediler için zehirli bitkiler

Bitkiyi tanımlayın: Kedinizin temas ettiği bitkiyi tanımlamaya çalışın, böylece veterinerinize spesifik toksin hakkında bilgi verebilirsiniz.

Bitkiyi çıkarın: Bitki hala bölgedeyse, daha fazla maruz kalmayı önlemek için çıkarın.

Veterinerinize başvurun: Veterinerinizi arayın ve kedinizin sergilediği bitki ve semptomlar hakkında mümkün olduğunca fazla bilgi verin. Sonraki adımlar hakkında tavsiyelerde bulunabilirler ve kedinizi tedavi için getirmenizi önerebilirler.

Kedinizi izleyin: Kusma, ishal, uyuşukluk veya nefes almada zorluk gibi zehirlenme belirtileri için kedinizi yakından izleyin.

Acil bakım isteyin: Kediniz ciddi semptomlar gösteriyorsa veya çok miktarda zehirli bitki yutmuşsa, derhal acil veteriner bakımı isteyin.

Destekleyici bakım sağlayın: Veterineriniz, semptomları yönetmeye yardımcı olmak için sıvılar veya ilaçlar gibi kedinize destekleyici bakım sağlamanızı önerebilir.

Kedinizi zehirli bitkilerden korumak söz konusu olduğunda önleme anahtardır. Potansiyel olarak zehirli bitkileri kedinizin erişemeyeceği bir yerde tuttuğunuzdan ve yeni ortamları keşfederken kedinizi denetlediğinizden emin olun.

Kediler için güvenli olan bitkiler

Afrika Menekşesi

Dracaena'nın

Cüce Palmiye

Paskalya Kaktüsü

Eğrelti otları (çoğu çeşit)

Ficus (bazı çeşitler)

İsveçli Sarmaşık

Kekik

Tradescantia

Bu bitkilerin kediler için güvenli olduğu düşünülse de, bitkilerin etrafındayken kedinizi izlemenin hala önemli olduğunu unutmamak önemlidir. Kediler hala alerjik reaksiyonlara sahip olabilir veya gastrointestinal rahatsızlığa neden olabilecek bitki kısımlarını yutabilir. Bir bitkiye maruz kaldıktan sonra kedinizde olağandışı herhangi bir semptom veya davranış fark ederseniz, tavsiye için veterinerinize başvurun.

veturel
Etiketler: kediler için zehirli bitkiler
Haziran 13, 2023